Thuis bewegen

Iedereen weet dat bewegen goed is voor je, zowel lichamelijk als geestelijk. Het kan echter zijn dat je door bijvoorbeeld onzekerheid of vanuit angst om ziek te worden het nog even niet aandurft om de deur uit te gaan voor je beweging. Gelukkig zijn er vandaag de dag veel mogelijkheden om ook thuis in beweging te komen. Kijk hieronder voor onze tips.

Doe intensieve huishoudelijke taken

Standaardtaken als stofzuigen, het lappen van de ramen of het poetsen van de vloer zijn intensiever dan de meesten zich voor kunnen stellen. Vind je het moeilijk om je te motiveren voor beweging, kijk dan of je in je eigen huis of tuin taken op kan pakken.

Eenvoudige workouts

Er zijn genoeg eenvoudige workouts te vinden waarmee je in een paar minuten aan je lichaam kan werken. Doe een losse workout of combineer er eventueel meerdere afhankelijk van wat jij wilt.

Yoga en pilates

De afgelopen jaren zijn yoga en pilates steeds populairder geworden. Dat is niet zo gek gezien de positieve effecten op lichaam en geest. Daarnaast zijn yoga en pilates gemakkelijk thuis te doen vanaf je eigen mat. Kijk op de volgende kanalen:

Rek en strek oefeningen

Steffie’s yoga oefeningen om makkelijker op te staan

Ontspanningsoefeningen voor de nek, schouders en bovenrug; Brigitte Mol – mensendieck

Staande yogaoefeningen voor iedereen 1, 2, 3 – Rekken, strekken, balans en stabiliteit; YogaSachi Rotterdam